Vanliga frågor

• Hur gör jag en varubeställning? Välj färg eller sort på din produkt som du vill köpa om den har alternativ. Klicka därefter på "Lägg i varukorgen". Om du vill se hela beställningen som du gjort, klickar du på "Till kassan" och alla produkter du valt visas. Här kan du också ångra dig och ta bort en vara.

Vi har en snabbkassa så man behöver inte logga in och registrera sig. I Klarna Checkout väljer du sedan betalsätt och skickar din beställning, så är varorna snart hos dig!

• Hur vet jag att beställningen har gått fram? Du får en bekräftelse på att beställningen är mottagen direkt via e-post. En orderbekräftelse skickas först när vi har behandlat ordern och varorna är på väg. Sammanlagt skickar vi alltså ut två mail per beställning.

• Går det att beställa varor från utlandet? Vi får ibland förfrågningar från utlandet, och i en del fall kan vi lösa det. Förfrågningar mailas till kundtjanst@balkongshoppen.se så svarar vi på aktuell fraktkostnad och olika betalningsmöjligheter.

• Varför har jag inte fått något mail att beställningen är mottagen? Har du inte fått någon bekräftelse via email senast en timme efter beställningen gjordes, så bör du skicka ett mail till order@balkongshoppen.se så att vi kan undersöka vad som har hänt. Först kontrollerar vi om e-postadressen som är kopplad till ordern överensstämmer med den som du mailar ifrån, för din order har troligen gått igenom. Det vanligaste felet är att man stavar fel på sin epostadress.

• Varför har jag problem att logga in eller att se min kundvagn? Du har förmodligen valt att inte tillåta cookies och då kommer du tyvärr inte att kunna handla här utan att först ändra så att du accepterar cookies. Då går du in på menyn "Verktyg" i ett Internet Explorer-fönster, och väljer "Internetalternativ". Där kan du tillåta cookies. Om du har problem med att ställa in detta, maila christina@balkongshoppen.se så hjälper vi dig. Tala också om vilken webbläsare du har så går det fortare. En cookie är helt enkelt en textfil som sparar information på din dator. Cookies används för att förbättra webbplatsen och erbjuda möjligheter som inte vore möjliga annars. Cookies används på nätbutiken för att t.ex. lagra information om vad du har i din kundvagn och för att “komma ihåg” vem som är inloggad.

• Kan jag lita på att mina kortuppgifter inte sprids vidare? Vår kortbetalning sker via Klarna Checkout vilket används av många stora svenska nätbutiker idag. Kortnumret skickas via en krypterad anslutning direkt till banken. Inga kortuppgifter kommer oss tillhanda då all data överförs med SSL-kryptering (i oläsbar form), och ni riskerar därmed inte att någon obehörig får tillgång till dem.

• Vad gör jag om min vara är skadad? Om en transportskada upptäcks anmäler du det genast till utlämningsstället eller vid hemkörning till fraktbolaget. Maila också ett foto till oss på skadan. Detta för att vi snabbt ska kunna skicka en ny produkt.

• Vad använder ni mina personuppgifter till? Balkongshoppen i Stockholm AB ansvarar för de uppgifter som du som kund lämnar till oss via genomförd beställning. Det innebär att du godkänner att ditt namn och kontaktinformation registreras i vårt kundregister. Dina personuppgifter kommer att användas till att administrera ditt köp hos oss, t.ex. om det uppstår några problem när vi skall leverera varor till dig kommer vi att använda uppgifterna för att komma i kontakt med dig samt att marknadsföra våra produkter via nyhetsbrev för att du skall kunna ta del av intressanta erbjudanden. Nyhetsbrevet kan du avsäga dig när du vill. Vi överlåter självklart inte dina uppgifter till någon annan.